Širdies ritmo matuoklis plaukimui Garmin HRM-TRI

Garmin HRM-TRIKaip žinia, viena iš pagrindinių problemų, su kuriomis susidurdavo savo kūno parametrus sekantys triatlonininkai (arba plaukikai ir visi kiti, kuriems plaukti kartas nuo karto tenka), yra pulso registravimas plaukimo metu. Įprasti ANT+ širdies ritmo matuokliai neveikia, nes tokio dažnio signalas nesklinda po vandeniu, todėl arba „užplaukimo“ pabaigoje reikėdavo matuoti  pulsą old-school metodu prie miego arterijos pridėjus pirštą ir skaičiuojant, kiek kartų širdis suplaka per 10 sek., arba pirkti Polar techniką, kuri naudoja nuosavą palyginti žemą dažnį (5 kHz, vs. ANT+ 2,4 GHz), ir todėl iš diržo į laikrodį informacija perduodama ir po vandeniu, realiu laiku.

Bet kas gi nori naudoti visokią proprietary įrangą, kai būsi priverstas prisirišti prie vieno gamintojo ir jo planų, kuriuose, pavyzdžiui gali būti standarto atsisakymas (ir tada lieki su krūva senovinio stuffo) arba tau taip reikalingos įrangos neturėjimas savo asortimente.

Iš didžiųjų gamintojų vienas pirmųjų sprendimą masėms (nes specializuotame segmente sprendimų buvo jau seniai) pasiūlė Suunto, kurio Bluetooth HR diržas kaupia pulso informaciją kol plaukiate, o vėliau, atsiradus ryšiui, ją perduoda laikrodžiui. Šį rudenį tokį pat sprendimą, tik ANT+ paremtai įrangai, išleido Garmin. Tai – du pulso informaciją kaupiantys matuokliai HRM-SWIM (plaukikams ir kitai baseino faunai) ir HRM-TRI (triatlonininkams ir kitiems, kas užsiima fizine veikla ne tik vandenyje). Pagrindinis skirtumas tarp jų — HRM-SWIM yra platesnis, ir dėl kitokio paviršiaus geriau prikimba prie kūno (todėl verčiantis takelio gale nenuvažiuoja nuo krūtinės ant pilvo, arba bent jau taip neturėtų atsitikti — gyvai šio diržo nemačiau), tačiau jis neturi Running Dynamics funkcijų, t.y. nematuoja įvairių bėgimo parametrų, kaip kad žingsnių dažnis (Cadence) ir pan. (kiek išsamiau apie jas – prie Garmin Fenix 3 aprašymo).

HRM-TRI kontaktai

HRM-TRI kontaktai

HRM-TRI tuo tarpu turi Running Dynamics, tačiau diržas yra įprasto pločio ir „lipnus“ yra tik aplink kontaktus (žr. pav.), nes triatlonininkas jį vis vien dėvės po triko arba hidrokostiumu. Dėl šios priežasties baseine jis gali smukti, nors mano atveju jis pasislenka tik stipriai atsispyrus nuo sienos (todėl plaukimo varžyboms baseine tikriausiai nepavyks panaudoti). Tačiau rimtesni plaukikai skundžiasi, kad jis „nuvažiuoja“ ir plaukimo metu.

Kadangi esu prijaučiantis triatlonui, įsigijau HRM-TRI pas UAB Fedingas už 119 EUR (šiaip viską, kas susiję su Garmin, pirkau Fedinge, nes nesugebėjau niekur rasti geresnės kainos [pirkimo metu], jei žinot ką geriau – pakomentuokit). Ir, tiesą sakant, laikau tai vienu iš labiau pasiteisinusių pirkinių. Kadangi plaukimo treniruočių aprašyme dažnai nurodomas pulsas, kuriuo reikia atlikti vieną ar kitą užplaukimą, kaip sekasi tai vykdyti — anksčiau buvo galima tik spėti. Dabar viskas — kaip ant delno (tiesa, tik po treniruotės, nes duomenys iš diržo pasiimami  treniruotės išsaugojimo metu, t.y. ją pabaigus), todėl savo jėgas ir tempą baseine galima vertinti kokybiškiau.

Pabaigai informacija, kad, kaip visuomet, labai išsamiai abu diržus yra aprašęs DC Rainmaker, todėl, jei skaitot angliškai, nepatingėkite paskaityti ir ten, nes čia išdėsčiau tik sau aktualius pastebėjimus, o tas vyrukas atlieka, taip sakant, kapitalines apžvalgas. O dabar — marš plaukt 12×50 maksimaliai, nesvarbu, matuojat ar nematuojat pulso.

11 komentarų

    1. Marius

      Nesu bandęs, bet paskaičius gamintojo webą beveik aišku, kad baseine neveiks. Taip ir nesupratau, ar jis BLE, ar ANT+, bet nei vieno iš šių protokolų signalas nesklinda po vandeniu, o akumuliuoti duomenų ir vėliau perduoti jų vienu kartu kokiam nors head unitui Scosche RHYTHM+ negali (arba gamintojas to nenurodo).
      Pilnos/pusės distancijos triatlonui, manau, irgi nelabai tiks: pagal tai, kurioje vietoje nešiojamas, gali būti nepatogu remtis ant aerobarų (ir reikia tikėtis, kad nusirengiant hidrokostiumą nenusimaus kartu su rankove). Be to pilnai distancijai baterija per trumpai laiko (8 val. pagal gamintojo svetainę).

      Atsakyti
  1. hm

    bet tai ar yra kokia nors nauda is baseino sirdies ritmo matuoklio jei nematai current status:)

    pvz man asmeniskai neina plaukt LETAI freestailu, greitai tai isseina bet trumpai…

    tai kokia reali nauda is HRM.. jei as ir persportuoju plaukdamas tarkim 165 bpm, ir zinau kad leciau man neiseis..

    nes pvz padaryt 3min 100m tiesiog neiseina :) nebent su kokiu vamzdeliu..

    Atsakyti
  2. Marius

    Iš anksto atsiprašau už lame komentarą, bet rašau kaip pradedantysis pradedančiajam (jei esat pro – toliau neskaitykit :)

    Aš tikrai ne specialistas, bet jei lėtai plaukdamas skęstat, bandykit plaukti su baseino plūde (pullbuoy) tarp kojų – tai padės ne tik klubams laikytis arčiau vandens paviršiaus, bet ir kojomis daryti teisingesnį judesį.

    Bet kuriuo atveju negalėjimas lėtai plaukti manau yra technikos problema. Šiaip labai rekomenduočiau (ne tik aš, bet ir visas internetas :) kažkiek pinigų paskirti plaukimo treneriui, t.y. turėti nors kelias treniruotes, kad jis įvardytų pagrindines problemas ir paaiškintų pagrindus, be kurių plaukti negalit. Vėliau galima spręsti, ar trenerį samdyti toliau, ar semtis žinių iš mokamos SwimSmooth prenumeratos, ar pačiam pagal Youtube tobulintis ir pan.

    O rinkti statistiką, t.y. žiūrėti pulsą po treniruotės yra labai pravartu analizės tikslais, pvz. jei plaukiat intervalinę treniruotę su nurodytu rekomenduojamu pulsu ir poilsiu, tai galima vėliau pasižiūrėti, iki kiek pulsas buvo pakilęs, ar atsistatė per poilsio laiką, ar norint palaikyti norimą tempą pulsas vis kyla (pagal tai galima įvertinti, ar tempas ne per aukštas) ir pan. Jei staigiai reik pasimatuoti, tai prie miego arterijos pridėjus pirštus galima paskaičiuoti, kiek dūžių širdis padaro per 10 sek. (žiūrint į baseino laikrodį) ir apytiksliai žinoti, kas vyksta. Na ir visuomet lieka paskutinė galimybė – pirkti Polarą :))

    Atsakyti
  3. hm

    na iki pro man dar koks 15 metu (bet tada jau bus Senior Pro )

    :)

    na kas liecia plaukima, tai turiu DVD visokiausiu, ten issamiai kaip vaikam paaiskina :)

    velgi kai paneri po vandeniu viskas pasikeicia :)

    meginsiu pasitelkt, plude, lastukus ir lenta ;) kazkiek gal susinormalizuos..

    be to dar kvepavimas svarbu..

    ir beje :) kas yra Letas plaukimas freestailu?
    mano vidutinis 2.2 min / 100 m

    Atsakyti
  4. Marius

    Lėtas tempas manau yra toks, kuriuo nuplaukus 100m nusibosta :) Aš nesu greitas plaukikas, tai man lėtas tempas būtų kokia 2:30. 2:20 būtų komfortiškas tempas, kurį galima palaikyti kiek reikia. Per Challenge Roth plaukiau po 2:04, bet ten buvo varžybos, be to plaukiau su hidrokostiumu (be hidrokostiumo atvirame vandeny tai būtų buvę apie 2:15 geriausiu atveju, manau; tiesą sakant, atvirame vandenyje be hidrokostiumo nesu plaukęs).

    O dėl trenerio, tai nors vieną treniruotę verta apturėti (arba bent paprašyti, kad draugas, žinantis, kaip plaukti, pažiūrėtų) – pats vandeny nepamatysit, ką neteisingai darot, o blogus įpročius išgyvendint labai sunku ir ilgai trunka.

    Atsakyti
  5. hm

    letai iseina plaukt su plude ir paddle :) arba tik su plude, kazkaip neskandina:)

    beje logiskai mastant verta pirkt HRM-TRI pardavus paprasta HRM?

    bsaeine pasiteisina HRM-TRI, ar retai uzsidedi?

    beje gal tavo profilis Garmino atviras? ar Endomondo?

    Atsakyti
    1. Marius

      Aš įsigijau TRI su mintim parduoti RUN, bet dabar naudoju abu. TRI visas diržas yra vientisas, t.y. ne taip, kaip RUN, kur juosta ir modulis yra atskiros detalės, todėl jį drožti 6x per savaitę gaila :) Baseine naudoju kiekvieną treniruotę, nenaudočiau tikriausiai tik per plaukimo varžybas baseine, nes verčiantis nusmuktų. Atvirą turiu Strava profilį (http://www.strava.com/athletes/3666521).

      Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.