Dviračio treniruoklis Elite Arion Mag roller

Elite Arion MagTreniruoklį dviračiui įsigijau 2012-ųjų gruodį, ir kodėl pirkau rollerį, o ne turbo-trainerį, pasakyti negaliu. Gal dėl įvaizdžio, o gal dėl noro išmokti geriau valdyti dviratį ir treniruočių metu ne tik mankštinti kojas, bet dirbti visu kūnu gaudant dviratį ant rollerio riedmenų. Kiek pamenu, svyravau tarp Tacx ir Elite, ir pastarąjį pasirinkau dėl kainos. Rinkausi Arion Mag modelį, turintį tris pasipriešinimo lygius, ir tuo metu bike-discount.de mokėjau 279,90 €. Ką (mano subjektyvia nuomone) reikėtų turėti omenyje renkantis rollerį:

  • Neverta rinktis treniruoklio su pasipriešinimo lygiais. Gal skamba patraukliai, bet jei nesat hardcore dviratininkas, kol mynimo sunkumui reguliuoti nebeužteks dviračio pavarų (t.y. naudodami didžiausios-mažiausios priekinės-galinės žvaigždžių kombinaciją galėsit 90+ rpm cadence laikyti valandą laiko) – pralėks ne vienas indoors sezonas. Paprasčiausias Arion tikriausiai būtų pats tas, ko reikia pradžiai;
  • Borteliai riedmenų galuose yra gėris. Net ir po kelių sezonų vis dar pasitaiko nušokti nuo riedmenų (apie tai žiauriais trenksmais informuojant kaimynus), tačiau kiek kartų padanga užkabina bortelį ir dviratis nenušoka nuo rollerio – sunku suskaičiuoti. Nors Tacx teigia, kad nuo jų riedmenų nuvažiuoti neįmanoma (jie per vidurį yra įdubę), aš vis dėlto pasitikėčiau borteliais;
  • Jei turit kalninį 29-erį, pasitikrinkit, ar tikrai jūsų perkamas rolleris jam tiks, nes rollerių bazė yra ribota.
  • Treniruokliui, ar tai būtų rolleris, ar turbo-traineris, reikalingos specialios padangos.

Dar po treniruokliu reikia pasikloti kokį nors kilimėlį (pigiausią jogos kilimėlį iš Senukų ar Rimi – daugiau 6 EUR nekainuos), nes prakaitas tekės upeliais. Last but definitely not least – reikia gerai pasirinkti treniruočių vietą, t.y. greta turi būti bent viena siena, kad praradus balansą būtų į ką atsiremti. Geras variantas yra koridorius (kai kas dar tarpdurį rekomenduoja) – tada atsiremti galima į abi puses, o tai yra naudinga jei nenorit kristi ant grindų (ypač jei nespėsit atsisegti batų užrakto).

Pabaigai galima grįžti prie klausimo – tai rollerį ar turbo trainerį rinktis? Internete ta tema informacijos pakankamai, turbo traineriu aš nesu naudojęsis, todėl galiu tik išvardyti patikrintus rollerio privalumus, kurių dalis sutampa su linksniuojamais forumuose:

  • Pradėjus minti dviratį ant rollerio negalima sustoti – jei ratai nesisuks, išcentrinė jėga jūsų nebelaikys vertikaliai ir jūs nuvirsit. Todėl dirbti teks be pertraukų.
  • Dirbama ne tik kojomis, bet ir nugara, rankomis ir dar bala žino kuo, kas padeda išlaikyti lygsvarą – treniruotė būna įvairiapusė ir artimesnė natūraliam važiavimui.
  • Internete išreiškiama nuomonė, kad treniruojantis ant rollerio išvystomas tolygesnis pedalų darbas (smooth stroke). Šito patvirtinti negaliu, nes niekas mano stroke neįvertino, bet kad ant rollerio nepasitampysi ir nepašokinėsi – tai faktas, nes kiekvienas važiavimo netolygumas privers gaudyti dviratį po visą treniruoklį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.